Dags att tycka till

Bloggen är till för min egen skull, för att jag tror att det är lättare att reda upp sina tankar om man skriver ner dem, och för att det är kul att gå tillbaka och se hur jag tänkte och hur det stod till, när jag i framtiden går tillbaka och läser gamla inlägg.

Trots det är det ju kul om andra läser och kommenterar, det ger energi och nya idéer. Jag är nöjd med besöksantalet, vilket pendlar mellan 50 och 250 per dag, men jag skulle gärna vilja ha lite mer kommentarer. Arga eller glada, medhållande eller motvalls, spelar ingen roll, men det är tråkigt när det inte ger några reaktioner.

Problemet kanske ligger i att jag skriver för tråkigt eller intetsägande, eller helt enkelt för självcentrerat. Är det så kan ni också gärna säga till och rent av ge tips på vad ni vill läsa om.

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Robert
    Jan 22, 2011 @ 09:04:26

    Jag gillar det du skriver 🙂

    Svara

  2. ekonomisk trygghet
    Jan 22, 2011 @ 09:24:52

    Jag gillar också det du skriver speciellt om aktier eftersom det är mitt största intresse =)

    Vit bakgrund på bloggen + lite reklam kanske lockar lite fler besökare?
    (min högst personliga gissning eftersom jag inte är speciellt insatt i SEO, bloggande etc…)

    Mvh //Ekonomisk Trygghet

    Svara

  3. Spartacus
    Jan 22, 2011 @ 11:03:58

    Jag läser i stort sett varje inlägg även om jag inte kommenterar allt. Jag har liknande intressen som E.T. ovan. Alltid intressant att läsa om aktier.

    Roligast tycker jag det är att läsa om aktier där skribenten har en annan uppfattning/åsikt om läget än vad många andra har, men jag vet själv att så har man ju inte alltid. Kul när man hittar något sådant ”case” i alla fall. 🙂

    Svara

    • jobbochfirma
      Jan 22, 2011 @ 14:06:06

      Tack Spartacus, jag uppskattar din blogg mycket. Är som sagt inte så hemma på aktier därför kan jag inte ge några råd. Jag vill bara inte stå helt utanför.

      Svara

  4. 45
    Jan 22, 2011 @ 12:40:23

    Ha kvar färgen, skönt med lite omväxling bland alla ekonomibloggar!

    Svara

  5. Ekonomibloggar
    Jan 22, 2011 @ 16:19:28

    Hej! Till skillnad från de andra tycker jag mest om att läsa om ditt företagande! Jag tycker att det är väldigt inspirerande!

    Svara

  6. Karl
    Jan 24, 2011 @ 12:36:25

    Jag läser det mesta du skriver och kommenterar också ibland så där tar jag inte åt mig 🙂 Intressant med företagarperspektivet eftersom jag funderar på att starta något vid sidan om själv. Tycker att det går lite för långsamt att bli rik genom att bara snåla. Gissar att det kommer att bli mycket att lära sig så den här och andra många bloggar kommer att vara nyckeln till framgång har jag en känsla av 🙂

    Svara

    • jobbochfirma
      Jan 24, 2011 @ 12:51:20

      Bra Karl!
      Min stora passion ligger i företagandet och inte i sparande eller aktier, så jag vill gärna hjälpa till och inspirera, och bli inspirerad av, dig och andra!

      Mitt första råd är; sätt igång! Starta en enskild firma på en gång. Hur du drar in pengar blir en senare fråga.

      Svara

Lämna en kommentar